ΤΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΑΙΔΙ
Κωδικός Μαθήματος: |
ΜΠ0217
|
|
Υπεύθυνος Καθηγητής: |
Γριβέα Ιωάννα, Καθηγήτρια
|
|
Άλλοι Διδάσκοντες: |
Γεώργιος Συρογιαννόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής Παιδιατρικής Αντώνιος Γούναρης, Ομότιμος Καθηγητής Νεογνολογίας Εμμανουήλ Αλεξόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Παιδιατρικής –Παιδοπνευμονολογίας
|
|
ECTS: |
2.00
|
|
Τύπος|Είδος Μαθήματος: |
ΕΠ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΠΕΡΙΟΧΉΣ
|
|
Εξάμηνο Διδασκαλίας: |
14o Εξάμηνο
|
|
Ώρες την Εβδομάδα: |
2 Ώρες
|
|
Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) |
54 Ώρες
|
|
Προαπαιτούμενα: |
ΟΧΙ
|
|
Γλώσσα Διδασκαλίας: |
Ελληνικά
|
|
Διαθέσιμο για Erasmus: |
ΟΧΙ
|
|
Διαλέξεις Εξαμήνου: |
Σύντομα Διαθέσιμο...
|
|
Τρόπος Διδασκαλία: |
• Διαλέξεις • Παρουσιάσεις αρχείων πολυμέσων • Πρακτική άσκηση που περιλαμβάνει λήψη ιστορικού από παιδιά που νοσηλεύονται στην Παιδιατρική Κλινική ή που προσέρχονται στα ΤΕΠ της Παιδιατρικής Κλινικής • Τεχνολογίες πληροφορικής και μέσων επικοινωνιών για την παρουσίαση του υλικού των διαλέξεων, την διαδικτυακή πληροφόρηση και την πρακτική άσκηση των φοιτητών • Χρήση λογισμικού για την παρουσίαση των διαλέξεων και την προβολή διαφανειών και βίντεο. • Οδηγός μελέτης που περιλαμβάνει τα αρχεία παρουσιάσεων και σχετική διεθνή βιβλιογραφία είναι • διαδικτυακά διαθέσιμα στους φοιτητές μέσω του e-class. • Πληροφορίες για το μάθημα, τους διδάσκοντες είναι διαθέσιμα στη γραμματεία της Παιδιατρικής Κλινικής
|
|
Μέθοδος Αξιολόγησης: |
Η εξέταση / αξιολόγηση του φοιτητή γίνεται στο τέλος του μαθήματος με τη συμμετοχή του με τη συμμετοχή τους στην λήψη ιστορικού (30%) και σε γραπτές ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (70%).
|
|
Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: |
Σκοποί του μαθήματος είναι
• Η εξοικείωση των φοιτητών με την προσέγγιση του παιδιού σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (νεογνό, βρέφος, νήπιο και έφηβος) είτε ως ασθενή είτε στο πλαίσιο προληπτικής εξέτασης. • Η εκπαίδευση στη λήψη του ιστορικού στην Παιδιατρική όπως και στη καταγραφή του ατομικού και οικογενειακού ιστορικού. Θα ασκηθούν στην συλλογή πληροφοριών που αφορούν την παρούσα νόσο αλλά και το πως αυτές οι πληροφορίες θα αξιολογηθούν και θα μας κατευθύνουν στην διαχείρηση του περιστατικού. • Η γνώση των διαφορών που έχει το παιδί από τον ενήλικα και πως εκτιμάται η σωματική ανάπτυξη αλλά και η ψυχοκινητική του εξέλιξη. • Η ανάλυση καταστάσεων όπως η μετάβαση στην εξωμήτρια ζωή ως νεογνό, η αξία του προληπτικού ελέγχου στην παιδική αλλά και εφηβική ηλικία, η πρόληψη των λοιμώξεων μέσω των εμβολιασμών και ο ρόλος της διατροφής σε σχέση με την απώτερη υγεία των παιδιών.
Επιπλέον θα αναλυθεί η φυσιολογία όλων των συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού (αναπνευστικό, καρδιαγγειακό, ουροποιητικό, αιμοποιητικό, ανοσοποιητικό, ενδοκρινικό, νευρικό) όπως αυτές λειτουργούν σε όλες τις ηλικιακές ομάδες της Παιδιατρικής με σκοπό να μπορεί να προσεγγίσει ο φοιτητής καλύτερα την παθοφυσιολογία των παιδιατρικών νοσημάτων.
Γενικές Ικανότητες
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών (πρακτικά και θεωρητικά) • Ανάπτυξη δεξιοτήτων • Λήψη αποφάσεων • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
|
|
URL Μαθήματος : |
|
|
Περιγραφή Μαθήματος: |
|
|
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: |
ΒΙΒΛΙΑ 1. «Το Φυσιολογικό Παιδί. Εισαγωγή στην Παιδιατρική». Συγγραφείς: Μέλη ΔΕΠ - Τομέας Υγείας Παιδιού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΟΝ, έκδοση 2022
2. «Εγχειρίδιο Παιδιατρικής» Συγγραφείς: N. THALANGE, P. HOLMES, R. BEACH, T KINNAIRD, 1η έκδοση 2012 Επιστημονικές Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε.
Περιοδικά 1. Pediatrics 2. JAMA Pediatrics 3. Journal of Pediatrics
|
|
|