Παθολογία Πτυχίο

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Λόγω έλλειψης γραμματειακής υποστήριξης της Κλινικής από το Τμήμα Ιατρικής του Π.Θ., ΔΕΝ απαιτείται πλέον η δήλωση συμμετοχής στις εξετάσεις του μαθήματος «Παθολογία Πτυχίο». Επομένως όσοι φοιτητές θέλουν να εξετάζονται στις προβλεπόμενες ημερομηνίες παρακαλούνται να έρχονται στην προγραμματισμένη ημερομηνία και ώρα εξέτασης έχοντας μαζί τους, εφόσον συναινούν, βεβαίωση από το ηλεκτρονικό σύστημα βαθμολογίας, που να αναγράφει τη βαθμολογία τους στα κάτωθι μαθήματα:

  1. Προπαιδευτική Παθολογία
  2. Παθολογία Ι
  3. Παθολογία ΙΙ
  4. Παθολογική Φυσιολογία Ι
  5. Παθολογική Φυσιολογία ΙΙ

Ευχαριστώ για τη συνεργασία.

Γεώργιος Ν. Νταλέκος

Καθηγητής Παθολογίας ΠΘ

Υπεύθυνος μαθήματος «Παθολογία Πτυχίο»

 


Κλινική άσκηση στην Παθολογία (6ο έτος)

Στόχοι

Η κλινική άσκηση στην Παθολογία του 6ου έτους έχει στόχο την απόκτηση κλινικών δεξιοτήτων, γνώσεων και επαγγελματικής συμπεριφοράς που είναι απαραίτητα στη μελέτη και φροντίδα ενήλικων ασθενών με την προσεκτική επίβλεψη του ιατρικού προσωπικού της κλινικής.

Αντικειμενικοί σκοποί

Οι αντικειμενικοί σκοποί του μαθήματος μπορεί να εξειδικευτούν σε κλινικές δεξιότητες, γνώσεις και επαγγελματική συμπεριφορά.

ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ: Κατά τη διάρκεια της ασκήσεως οι φοιτητές θα αποκτήσουν και θα είναι ικανοί να εφαρμόσουν τις κλινικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την αξιολόγηση και τη φροντίδα ενήλικων ασθενών με συχνά παθολογικά προβλήματα (με τη κατάλληλη επίβλεψη).

Συγκεκριμένα οι φοιτητές θα πρέπει να αποκτήσουν ικανότητα στα ακόλουθα:

  • Να λαμβάνουν από τον ασθενή ακριβές, πλήρες και εστιασμένο ιατρικό ιστορικό, βασισμένο στα συμπτώματα που εμφανίζει.
  • Να εκτελούν ακριβή, πλήρη και εστιασμένη ιατρική εξέταση.
  • Να μπορούν να αξιολογούν τις απλές εργαστηριακές εξετάσεις, όπως τη γενική αίματος, τη γενική ούρων, τα συνήθη βιοχημικά, εργαστηριακά ευρήματα και την ακτινογραφία θώρακος.
  • Να εντοπίζουν τα κύρια προβλήματα του ασθενούς και με βάση αυτά να σχηματοποιούν τα διαγνωστικά ενδεχόμενα.
  • Να σχεδιάζουν τις απαραίτητες εργαστηριακές, απεικονιστικές και άλλες παρακλινικές εξετάσεις που απαιτούνται για τη διαφορική διάγνωση, την τεκμηρίωση της διάγνωσης και την αντιμετώπιση του ασθενούς.
  • Να μπορεί να καταγράφει το ιστορικό, τα ευρήματα της αντικειμενικής εξέτασης, την πορεία της νόσου, τα ευρήματα των εξετάσεων και την αγωγή σε κατάλληλες φόρμες (παράλληλα και ανεξάρτητα από τις επίσημες καταγραφές που εκτελούνται από τους ιατρούς της κλινικής).
  • Να επικοινωνεί με τα άλλα μέλη της ομάδας και συγκεκριμένα να παρουσιάζει περιστατικά κατά τη διάρκεια της επισκέψεως και να επικοινωνεί με το νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό της κλινικής.
  • Να εξοικειωθεί με τους τρόπους που ανακοινώνεται προς τους ασθενείς και τις οικογένειές τους η διάγνωση, η πρόγνωση και η θεραπευτική προσέγγιση παρευρισκόμενοι στη σχετική διαδικασία των υπεύθυνων ιατρών.
  • Να εξοικειωθεί και να μπορεί να εκτελεί απλές ιατρικές πράξεις, όπως φλεβοκέντηση, λήψη αρτηριακού αίματος καθετηριασμό της κύστεως, τοποθέτηση φλεβικών καθετήρων, εκτέλεση ΗΚΓ και τοποθέτηση ρινογαστρικών σωλήνων.
  • Να εξοικειωθεί στη χρησιμοποίηση αποστείρωσης και εφαρμογής γενικών κανόνων πρόληψης της μεταδόσεως λοιμωδών παραγόντων.
  • Να εξοικειωθεί συμμετέχοντας βοηθητικά στην εκτέλεση πιο σύνθετων ιατρικών πράξεων όπως, παρακέντηση και λήψη πλευριτικού υγρού, περιτοναϊκού υγρού, αρθρικού υγρού, καθώς και οσφυονωτιαίας παρακέντησης, λήψεως μυελικών επιχρισμάτων και οστεομυελικής βίοψίας.

ΓΝΩΣΕΙΣ: Κατά τη διάρκεια της άσκησης οι φοιτητές θα βελτιώσουν τις γνώσεις Παθολογίας με έμφαση τη διαφορική διάγνωση, τη διάγνωση και αντιμετώπιση των συνήθων παθολογικών προβλημάτων. Κεντρικής σημασίας παθολογικά προβλήματα στα οποία οφείλουν να αποκτήσουν γνώσεις οι φοιτητές είναι τα ακόλουθα:

  • Κοιλιακός πόνος
  • Οξεία νεφρική ανεπάρκεια
  • Χρόνια νεφρική ανεπάρκεια
  • Διαφορική διάγνωση και διάγνωση αναιμιών
  • Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια και άσθμα
  • Σακχαρώδης διαβήτης
  • Δυσλιπιδαιμία
  • Διαταραχές ηλεκτρολυτών και οξεοβασικής ισορροπίας
  • Πεπτικό έλκος
  • Αιμορραγίες ανώτερου και κατώτερου πεπτικού
  • Καρδιακή ανεπάρκεια
  • Οξείες και χρόνιες ηπατοπάθειες
  • Νοσήματα χοληφόρων οδών και παγκρέατος
  • Υπέρταση
  • Διάγνωση και διαφορική διάγνωση αρθριτιδικών συνδρόμων
  • Λοιμώξεις αναπνεύστικού – πνευμονίες
  • Θυρεοειδοπάθειες
  • Φλεβικές θρομβώσεις και πνευμονική εμβολή
  • Συνήθεις μορφές νεοπλασμάτων και οξέα νεοπλασματικά σύνδρομα
  • Εμπύρετες καταστάσεις πρόσφατης ενάρξεως και πυρετός άγνωστης αιτιολογίας
  • Διάγνωση και αντιμετώπιση βαριάς σήψης
  • Γενετική στην κλινική ιατρική
  • Ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: Οι φοιτητές πρέπει να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με στάσεις συμπεριφοράς που είναι απαραίτητες για την παροχή σωστής περίθαλψης. Ειδικότερα:

  • Ανεξάρτητη και αυτόβουλη μάθηση
  • Αξιοπιστία
  • Ακεραιότητα, εντιμότητα, αλτρουϊσμός
  • Σεβασμός των προσωπικών δεδομένων του ασθενούς και των δικαιωμάτων του
  • Επαγγελματική εμφάνιση και εικόνα προς τους τρόπους και την ενδυμασία
  • Αναγνώριση των προσωπικών περιορισμών σε γνώσεις και δεξιότητες και διαρκή θέληση για βελτίωσή τους.
  • Παροχή ιατρικής φροντίδας χωρίς παρεμβολές προσωπικών προκαταλήψεων
  • Σεβασμός στο ρόλο των άλλων επαγγελμάτων υγείας.