Η κα Καλλιόπη Κώτσα είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας-Διαβητολογίας στο Ιατρικό Τμήμα της Σχολής Επιστημών Υγείας του Α.Π.Θ., υπεύθυνη του Τμήματος Ενδοκρινολογίας και Μεταβολισμού-Διαβητολογικού Κέντρου της Α’ Παθολογικής κλινικής του ΠΓΝ ΑΧΕΠΑ και συντονίστρια εξερχόμενων φοιτητών (Erasmus-Σπουδές) του τμήματος Ιατρικής Α.Π.Θ.
Η κα Κώτσα αποφοίτησε από το Τμήμα Ιατρικής του Α.Π.Θ το 1991 με βαθμό πτυχίου Άριστα. Συνέχισε τις σπουδές της ως υπότροφος του ιδρύματος Μποδοσάκη στο πανεπιστήμιο του Sheffield – τμήμα Κλινικής Βιοχημείας όπου και ολοκλήρωσε (με διάκριση) το μεταπτυχιακό της στην Ενδοκρινολογία με αντικείμενο τη γενετική των αυτοάνοσων παθήσεων του θυρεοειδή αδένα. Εκπόνησε τη Διδακτορική της Διατριβή στο τμήμα Ενδοκρινολογίας της Α’ Παθολογικής κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ με αντικείμενο τη δράση της βιταμίνης D στο μεταβολισμό της γλυκόζης.
Κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα αποτελούν