COURSE DESCRIPTION
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζει τις διαταραχές λόγου, ομιλίας και επικοινωνίας που οφείλονται σε βασικές Νευρολογικές παθήσεις και στοχεύονται από τη Νευροαποκατάσταση.
- σχεδιάζει, οργανώνει και συμμετέχει σε αξιολογήσεις και παρεμβάσεις νευροαποκατάστασης σε ανθρώπους που ζουν με διαταραχές επικοινωνίας και σίτισης.
3. χρησιμοποιεί λογισμικά και σύγχρονες τεχνολογίες στα πλαίσια της Νευροαποκατάστασης.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Αξιολόγηση και διαχείριση των διαταραχών σίτισης και κατάποσης στους ασθενείς με μείζονες νευρογνωστικές διαταραχές – υποκείμενοι μηχανισμοί, κλινικές εκδηλώσεις, πορεία και η σημασία τους στην ποιότητα ζωής.
- Αξιολόγηση και διαχείριση της δυσαρθρίας και της δυσφαγίας σε ασθενείς με νόσο του Parkinson – θεωρητικό υπόβαθρο.
- Αξιολόγηση και διαχείρηση της δυσαρθρίας και της δυσφαγίας σε ασθενείς με νόσο του Parkinson – πρακτικά ζητήματα, μέθοδοι και τεχνικές.
- Οργάνωση και εφαρμογή λογοθεραπευτικής αποκατάστασης της αφασίας μετά από ΑΕΕ – παρουσίαση περιστατικού.
- Η αξιολόγηση της δυσφαγίας και του κινδύνου εισρόφησης ασθενών με αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο στην οξεία φάση – παρουσίαση της ανιχνευτικής δοκιμασίας FBAS (The Functional Bedside Aspiration Screen).
- Evaluation and management of dysphagia in stroke patients: from the Stroke Unit to rehabilitation settings – the experience of Ulm’s University Neurological Department team*
- Λειτουργικά αναδιοργάνωση του εγκεφάλου και νευροαποκατάσταση της αφασίας μετά από εγκεφαλικό – αρκεί η κλασική λογοθεραπεία; – νεότερα δεδομένα και παρουσίαση περιστατικών.
- Γνωστικές διαταραχές επικοινωνίας στις άνοιες: ορισμός του πλαισίου διαγνωστικής και θεραπευτικής προσέγγισης.
- Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωστικών διαταραχών επικοινωνίας στις σημαντικότερες μείζονες νευρογνωστικές διαταραχές.
- Αξιολόγηση των γνωστικών διαταραχών επικοινωνίας στις σημαντικότερες μείζονες νευρογνωστικές διαταραχές.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Η Γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.
Χρησιμοποιείται η Διαμορφωτική αξιολόγηση από τη συμμετοχή των φοιτητών στις διαλέξεις και η Συμπερασματική στο τέλος του εξαμήνου όπου οι Μεταπτυχιακοί φοιτητές συμμετέχουν σε γραπτές εξετάσεις.(ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις Σύντομης απάντησης).
Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στην πρώτη διάλεξη είναι δημοσιοποιημένα στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ και είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
– Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
ΒΙΒΛΙΑ:
- DP Moore, BK Puri: Textbook of Clinical Neuropsychiatry and Behavioral Neuroscience. CRC Press, Taylor & Francis Group, 2012.
- K. Bayles, K. McCullough, & C Tomoeda: Γνωστικές διαταραχές επικοινωνίας στην Ήπια Γνωστική Εξασθενηση και την Άνοια Εκδόσεις Brokenhills, 2021 (Επιμέλεια Λ. Μεσσήνης, Α. Καστελλάκης και Γρ. Νάσιος).
- D. Cahana-Amitay & M. Alberts: Redefining Recovery from Aphasia.Oxford University Press, 2015.
ΑΡΘΡΑ:
- From Broca and Wernicke to the neuromodulation era: insights of brain language networks for neurorehabilitation.
G Nasios, E Dardiotis, L Messinis. Behavioural neurology 2019232019
2.Predictive value of a novel pragmatic tool for post‐stroke aspiration risk: The Functional Bedside Aspiration Screen
IE Virvidaki, et al. Neurogastroenterology &Motility 31 (10), e1368332019
- Swallowing and aspiration risk: a critical review of non-instrumental bedside screening tests. IE Virvidaki, G Nasios, M Kosmidou, S Giannopoulos, H Milionis
Journal of Clinical Neurology 14 (3), 265-274 28.2018
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
Τα αρχεία όλων των διαλέξεων, διαθέσιμα στην πλατφόρμα του MS Teams.
COUNSELORS DETAIL
COURSE FEATURE
- Price: 5 πιστωτικές μονάδες
- Type: Υποχρεωτικό Μάθημα Ειδίκευσης
- Duration: 6 μήνες
- Skills: • Λήψη αποφάσεων • Αυτόνομη εργασία • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Language: Ελληνικά
- Assessment: Γραπτές Εξετάσεις
No Counselor Found !